Miksi blogi ei ole hyvä ajatus

Myönnän,  otsikko puree. Syötteissäni oli social media today:n alla kirjoitus 10 syytä olla bloggaamatta. Tietysti se piti lukea.

Kirjoittaja totesi, että blogeissa ei ole parasta ennen päiväystä eli jos aloitat, muista jatkaa (tai tuhoa orastava blogisi heti alkuun, kuten Oph:n e-oppimisen osallistujista 99 % teki). Alussa kukaan ei jaksa lukea jaarituksiasi, jotka ovat tasoltaan vaihtelevaa tajunnan virtaa. Kehityt vähitellen ja ajan kuluessa, blogi ei ole pikamatka. Nämä viisaudet koskivat siis yksityishenkilönä bloggamista.  

Yritys-blogeista kirjoittaja totesi muun muassa,  että markkinoinnin tulisi nähdä blogi  ikuisesti jatkuvana kampanjana (onko markkinoinnissa kellään oikeasti tarpeeksi pitkäjänteisyyttä?), täydellisyyden tavoittelu blogi-kirjoituksissa on tuhoisaa (blogi ei ole sähköinen esite!!), asiakkaiden kommenttien mystinen katoaminen herättää epäilyksiä, asiakkaat eivät ole tyhmiä, vaikka markkinoinnin valitsemat aiheet eivät herättäisi heissä intohimoisia testimoniaaleja ja myyntiä ei pidä käskeä lukemaan blogia, jotta trafiikki-käppyrät näyttäisivät hyviltä. 

Yrityksen markkinointiosaston tulisikin miettiä kaksi kertaa ns. ilmaista näkyvyyttä. There’s no such thing as a free lunch.

Advertisements

Jätä kommentti

Kategoria(t): blogi

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s