Pääsikö teidän marketin vessa twitteriin?

Ms. Single Mama kirjottaa blogissaan yksinhuoltajan arjesta.  Hän oli joutunut käyttämään taaperoikäistä lastaan ruokakaupan vessassa, joka oli ollut sangen siivottomassa kunnossa. Vessan kuvat päätyivät blogiin ja twitteriin. Hän pyysi lukijoitaan tarkastelemaan kriittisesti ympäristöään ja raportoimaan vastaavalla tavalla muistakin siivottomista vessoista ja niitähän löytyi.

Mitä voimme tästä oppia?

1. Asiakkaat ovat tänä päivänä entistä valveutuneempia ja antavat palautetta sopivaksi katsomallaan tavalla – like it or not!

2. Palaute leviää laajalle – amerikkalaisen ruokakaupan vessan siivottomuus on nyt tiedossa Suomessakin.

3. Yritys ei voi mitenkään estää tiedon leviämistä.

Mitä housut kintuissa yllätetty yritys voi tässä tapauksessa tehdä? Jos olisin kyseisen paikan johtaja, vastaisin blogi-kirjoitukseen ja kiittäisin Ms. Single Mamaa, lupaisin että kauppa siivoaa vessansa, laittaisin siivotun vessan kuvat jakeluun  ja pyytäisin välitöntä yhteydenottoa jos siivouksessa on ikinä toivomisen varaa. Kyseinen ketju voisi jopa aloittaa siisti vessa on meille kunnia asia- kampanjan. 

Julkisuus on vain klikkauksen päässä, olipa se hyvää tai huonoa.

PS. Huononkin voi kääntää hyväksi, mutta se vaatii nopeutta ja nöyryyttä.

Advertisements

Jätä kommentti

Kategoria(t): Uncategorized

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s